การแปรงฟัน

13 februari 2016 - Udon Thani, Thailand

Tanden poetsenการแปรงฟัน. Wij leren hier de eerste woordjes Thais en Ryan leert weer de eerste woordjes Nederlands. Hij zegt soms keurig enkele woorden. Het Thaise woord (uitspraak  preng fan)  betekent 'Tanden poetsen'. Ryan heeft in het kinderhuis geleerd om heel netjes te zijn. Zijn kleding vouwt hij keurig netjes op, de schoenen precies naast elkaar en handen netjes wassen. Ook geeft hij aan wanneer hij moet plassen.Dan vragen wij: 'tjie mai': 'wil je plassen?' en loopt hij naar de wc. Hij is gewend om in een bedje te slapen, maar overdag ook gewoon op een matje op de grond. Op de hotelkamer sliep hij eerst op twee stoelen en later lag hij weer op de Het klokje rond slapengrond.Hij heeft de klok rond geslapen!!! Hij was vast door alle indrukken en spanning ook erg vermoeid van de dag. Vanmorgen kregen wij een zeer uitgebreid ontbijt in het hotel. Ryan nam de vertrouwde rijstenpap en wij proefden van alles. Zowel koude als allerlei warme gerechten. Smullen!

Dat gaat er goed inSmullen van de rijstpapVader is wel erg groot bij Ryan (de kleine koning)Jade kijkt een filmpje en Ryan slaapt eventjes

Vandaag en morgen willen wij ons rustig houden en proberen veel tijd aan elkaar te besteden. Vanaf maandag starten weer diverse formaliteiten in Bangkok. Wanneer wij maandag weer terug in Bangkok zijn hopen wij jullie weer te informeren. Iedereen een mooi weekend toegewenst en een goede zondag. Voor de mensen in Huizen in het bijzonder ook een goede Avondmaalszondag toegewenst.

In Hem verbonden.

Familie van 't Hof

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janny Joosse:
    13 februari 2016
    Je schrijft dat Ryan het klokje rond heeft geslapen....hebben jullie ook goed geslapen? Er komen zoveel indrukken op je af....van harte een goed weekend gewenst samen;dat jullie steeds meer naar elkaar toe mogen groeien aan de hand van de Grote Vader
  2. Karl en Amanda en kids:
    13 februari 2016
    Fijn om te lezen dat het goed gaat.Geniet van het weekend hopelijk blijven jullie het klokje rond slapen eneen goed ontbijt doet ook goed om zo mooie dagen te beleven met elkaar.Jullie opk goed weekend en sterkte met de formaliteiten in Bangkok tot masndag groet van ons allemaal.Annelinde vind het erg fijn dat ze het zo mee beleefd en de rest natuurlijk ook
  3. Janna:
    13 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en Jade met je broertje. Wat is alles goed en voorspoedig verlopen en wat een mooie foto`s, wat een leuk kereltje. Nu maar even genieten van het weekend en een goede reis naar Bangkok en sterkte maandag.
    hartelijke groeten
  4. Amanda:
    13 februari 2016
    Geweldig dat het tot hiertoe zo goed mag gaan. Jullie ook een goede en rustige zondag gewenst en zegen in alles.
  5. Ditty:
    Lieve familie,

Ik zie dat Ryan zich al aardig "thuis voelt" bij jullie en andersom ook!

Jade, lijkt je ook leuk om op een matje heel de nacht te slapen?
    Ik denk dat ik toch maar voor een bedje zou kiezen!

Alvast een goede zondag toegewenst en heel veel succes gewenst in Bangkok.
  6. Mirjam vd Veen:
    Ha Piet en Joke,
    Gefeliciteerd!! Wat bijzonder dat het zo gaat.
    En: volgens mij gaan jullie nog heel wat beleven met Ryan, hij heeft iets vrolijks ondeugends in zijn ogen.
    Geniet samen, hopelijk komen jullie ook een beetje tot rust. Groetjes, Mirjam
  7. Corrie Hart:
    13 februari 2016
    Wat een mooie foto,s en wat een indrukken ,we zijn heel blij met de verhalen en foto,s ,we genieten met jullie meeDe Heere zegene jullie en behoede jullie ,Hartelijke groetjes van de buurtjes uut Stalland.
  8. Henny Kooij:
    13 februari 2016
    Wat fijn dat alles goed gaat met jullie. Wat heeft Ryan toch een guitig koppie en wat een lief stel samen met Jade. Dat is genieten met elkaar met dankbaarheid in het hart. Fijn dat wij alles mee mogen beleven in woord en beeld. Heb een goede zondag met elkaar onder Gods zegen.
  9. Jiska en Elwin:
    Lieve Piet, Joke en Jade,

Wat ontzettend fijn om te lezen en zien dat jullie het zo goed hebben met Ryan. We kijken er naar uit hem in Nederland te zien! Geniet van jullie tijd in Thailand nog.

Groetjes, Jiska en Elwin
  10. Elisabeth:
    13 februari 2016
    Wat fijn dat alles zo goed verloopt. En wat een leuke foto's! En wat is Ryan een leuk ventje om te zien! Jullie ook een hele goede zondag! En een goede reis terug naar Bangkok! Hartelijke groet, Elisabeth
  11. Jakob en fija:
    13 februari 2016
    Wat mooi dat het allemaal zo goed gaat! Ryan heeft een lekker koppie! Goede zondag met elkaar!
  12. Ditty:
    Hallo allemaal,

We hebben net jullie foto's in de klas bekeken. Wat een mooie plaatjes!
    Vandaag is juf Ditty jarig en maken we er een gezellige dag van! Maar niet getreurd...we krijgen nog een juffendag Jade!
    Veel plezier vandaag in Bangkok en tot horens...

Groetjes van klas 6a en juf Ditty en juf Francisca.
  13. Anneke en Teun Domburg:
    15 februari 2016
    Preng fan: Dit is uit mijn hart gegrepen. Je kunt er nooit te vroeg mee beginnen!
    Bovendien: 1 Korinthe 6 : 19 en 20.
  14. Anneloes:
    15 februari 2016
    Hoi allemaal, wat fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. Wij vinden Ryan nu al een lief mannetje en Jade is een stoere zus. We zijn natuurlijk erg benieuwd om hem in het echt te zien, tot die tijd doen we het met jullie verhalen en foto's. Leuk dat jullie deze blog zo fanatiek bijhouden. Geniet van jullie tijd met elkaar!
  15. Tante Joke:
    15 februari 2016
    Lieve mensen , even reageren op de foto"s die ons een indruk geven van alle belevenissen in dat mooie en verre Thailand .fijn dat tot nog toe alles zo goed verloopt .Jullie hebben elkaar zo te zien in het hart gesloten . Een groot wonder. Hoe is de zondag geweest ,? als ik het goed begrepen heb zijn jullie nu onderweg naar Bangkok of misschien al wel gearriveerd. Fijne dagen met elkaar . De Heere bevolen , lieve groet van tante Joke.