Een dag vol emoties en plezier

12 februari 2016 - Udon Thani, Thailand

Vandaag is onze zoon en broertje echt bij ons!!!!                                               Wij noemen hem: Worakrit Ryan De beker die hij van ons cadeau kreeg vond hij echt leukNathanaël. Zijn roepnaam is: Ryan. Zijn officiële naam is Worakrit, maar deze naam klonk nooit meer in het kinderhuis. In het kinderhuis noemen ze hem in het Thais Rang. Wij hebben deze naam iets veranderd, na overleg en ook met advies van onze contactpersoon. Vandaag ontdekten wij hoe Ryan al weet dat hij deze naam draagt. Zijn naam betekent de 'kleine koning', en dat past volgens de leiding van het kinderhuis heel goed bij hem. Hij is best een baasje met een eigen wil, maar ook super lief en aardig. Hij moet nu leren dat wij gezag hebben in zijn leven en onze diepste wens is dat hij leert dat God de grote Koning is van ons leven!

Ondertekening van documentenGenieten tijdens de wandeling

Geluk!!! Het was een onvergetelijke overdracht en een bijzonder en indrukwekkend afscheid van het kindertehuis.Bij aankomst bij het kinderhuis stond Ryan ons samen met zijn vriendjes al  op te wachten. Met een lach op zijn gezicht en zwaaiend kwam hij naar ons toegelopen. Hij was heel blij met de mooie drinkbeker die hij van ons kreeg.Wij gingen weer richting de speelruimte en later maakten we een wandeling over het terrein. Gisteren hadden wij aan de leiding gevraagd om foto's te maken van zijn slaapruimte en zijn vriendjes. Bij terugkeer van de wandeling hoorden wij dat we richting het slaapvertrek mochten, maar Ryan zijn stemming sloeg om. Hij liet blijken niet met ons naar het slaapvertrek te willen. Uiteindelijk besloot hij toch om met ons mee te gaan richting het slaapvertrek. Wij zagen zijn bedje en ook foto's toen hij nog kleiner was. Gelukkig werd hij zelf weer vrolijk. Hij wees op de foto zijn speelgenootjes aan, maar van zijn Thaise verhalen maakten wij natuurlijk niets. Aan het eind van de morgen was het afscheid. Heel bijzonder en indrukwekkend. Wij hadden voor de kinderen snoep en ballonnen gekocht. Trots deelde Ryan het aan iedereen uit, totdat hij dacht 'wacht ik ben er ook nog'. Al uitdelend stopte hij zijn eigen broekzakken boordevol snoep. Zeker bang dat hij van ons te weinig krijgt ;-). Uitgezwaaid door zijn leiders en de kinderen zwaaide Ryan in het busje met een brede lach naar hen terug.

De angst voor het water overwinnen's Middags gingen wij met hem het hotel verkennen. Jade en Piet namen een duik in het zwembad. Ryan vond het op afstand leuk, maar moet nog wel wat watervrees overwinnen. Na een tijdje ging hij samen met Joke aan de rand van het zwembad zitten en gingen zijn voetjes in het water. Door met een balletje over te gooien probeerden wij hem ook in het water te krijgen.Langzaam maar zeker overwon hij de watervrees. Een prachtig gezicht was het toen hij zelf ook heerlijk door het water liep. Later vond hij het weer genoeg. Hij gaf aan ons het signaal van vertrek, door heel netjes zijn t-shirt aan te trekken, en zijn kousjes en sandalen. Ryan is super precies. Alles moet goed en netjes zitten. Bij het naar bed gaan vouwt hij zijn kleding keurig op. Wij zijn benieuwd hoe lang hij dit volhoudt. Wij kunnen nog veel van hem leren..... Vanavond at hij heerlijk rijst in een restaurant. En terwijl ik dit verslag schrijf is hij in slaap gevallen. Hopelijk voor een lange tijd, want ook wij zijn vermoeid door alle emoties van deze dag. Dank voor al het meeleven dat wij op afstand ontvangen. Wij ervaren de verbondenheid met elkaar en dat er veel gebeden wordt. God is goed!!!!

Nog even kleurenTrots dat hij kon trakterenAfscheid met een traktatieUitzwaaien bij het kinderhuisBij de foto van de foto's van zijn bewoners van het tehuisWat een zegen

Voor het eerst spartelen in het waterLekker in het zwembad

1. Gert-Jan Schaap:
    12 februari 2016
    Wat ontzettend mooi om te lezen en te zien!
  2. Greetje en Jan:
    12 februari 2016
    Nu het allemaal officieel is, van harte gefeliciteerd met Ryan. Wat een vrolijk kereltje. Fijn dat ondanks de afstand we dit zo met jullie mogen beleven.
  3. David:
    12 februari 2016
    Gefeliciteerd met Ryan! Leuk het allemaal te lezen en de foto's te zien. Bepaalde zaken die je noemt herinneren me weer aan onze laatste adoptiereis, zoals het afscheid nemen en ook het uitdelen van iets aan kinderen. In ons geval stond er tijdens een tussenstop op een rit door het land een groep kinderen rond ons en zodra iemand wat kreeg werd de volle hand achter de rug gedaan en direct de andere nog lege hand uitgestoken. :)

Veel plezier!
  4. Ditty:
    Dag lieve familie,

Jade wat een lief broertje heb jij!
    Ik zie dat jij al veel onderneemt met hem!
    Dat wordt leuk als hij straks samen met jou naar school gaat....
    Lieve groetjes en een heeeeele dikke knuffel voor Ryan :))
  5. Andries en Greet Honing:
    12 februari 2016
    Loof de Heer, want Hij is goed! Van harte gelukgewenst nu Ryan bij jullie is. Wat is het bijzonder om op afstand met jullie te kunnen meeleven. Fijn, dat alles voorspoedig mag gaan. Vanuit de verhalen en foto's komt een lieve en vrolijke Ryan te voorschijn. Dat de onderlinge band snel verder mag groeien. Nog een goed verblijf verder in Thailand.
  6. Wim & Janneke:
    Gefeliciteerd met Ryan!!

Dat zegen, wijsheid, liefde en veel vreugde jullie weg met elkaar zal vullen!
    Xx
  7. Martine en Arjan:
    Lieve fam,

Wat een ontzettend mooi moment de overdracht. Eindelijk is het moment daar dat Ryan bij jullie is en hoort. Wij kunnen zeggen geniet van dit moment en van deze dagen. Jullie hebben hier lang naar uitgekeken.
    Eindelijk met z'n viertjes.
    Geniet ervan .
  8. Chris en Rosa:
    12 februari 2016
    Wat fijn dat het zo goed gegaan is,en wat een mooie naam hij kan al heerlijk spelen met Jade,je bent best trots op je broertje he Jade,oma hebben we foto's gegeven van jullie kan ze er iedere dag naar kijken,nog een fijne tijd met elkaar!
  9. Janny Joosse:
    12 februari 2016
    Wat mooi om te zien....wat een leuk kereltje,van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Ryan...Knap van Jade dat ze hem het water in kreeg...geniet van deze bijzondere eerste dagen,onder Gods liefdevolle zorg....slaap lekker straks,jullie zullen inderdaad heel moe zijn...wat een emoties allemaal...lieve groet
  10. Fam van Es:
    12 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met Ryan.Fijn dat jullie nu met zijn vieren zijn.Geweldig na het lange wachten.
    Een groet van ons,Jaap- Nelleke en Saman.
  11. Ditha en Gerard:
    12 februari 2016
    wat een lief mannetje en een mooie naam geniet er van Gods zegen voor de komende dagen Gerard en Ditha
  12. Wilma (facebook z-a):
    12 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Ryan!
    We wensen jullie nog een goede tijd toe daar met zn viertjes.
    Geniet ze! Mvg Wilma
  13. Anneke en Teun Domburg:
    12 februari 2016
    Groot is Uw trouw, o Heer.
    Heel bijzonder om dankzij deze moderne tijd met jullie mee te reizen. Ryan ziet er heel goed uit en heeft behalve lieve, ook pientere oogjes. Wij wensen jullie nog een goede tijd met z'n vieren.
  14. Aad:
    12 februari 2016
    Gefeliciteerd, fijn dat het voorspoedig loopt. Geniet van deze unieke momenten en van het mooie land.
    vr groet,
    De Hofjes
  15. Coen en geralda:
    12 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Ryan.
    Gods zegen toegewenst Hij is jullie nabij!
    Geniet van dit alles..
  16. Lien en cor:
    12 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon
    Wat een zegen van de Here,
    Geniet van alles
  17. Lianne:
    12 februari 2016
    Fantastisch zeg, hoe goed hij (en jullie ;-)) het doen! Van harte met jullie gezinsuitbreiding!!! En een mooie naam heeft hij gekregen!
    Nog heel veel plezier deze "vakantie" met z'n vieren!!!
  18. Astrid:
    12 februari 2016
    Wat mooi om jullie zo te kunnen volgen met dit prachtige moment in jullie en ryan's leven. Nog een heel goede tijd gewenst en gefeliciteerd met dit prachtige mannetje.
  19. Marnelleke:
    12 februari 2016
    Wat bijzonder zoals alles gaat. "Zo zal Hij alles maken, dat g' u verwonderen moet." We zijn met en voor jullie heel dankbaar! Geniet maar veel met elkaar en van elkaar!
    Warme groet vanuit een iets frisser Nederland.
  20. Pie en Henk Doorn:
    12 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met dit grote geschenk. Wat een leuk en mooi kereltje.
    Wat fijn dat Jade zo goed met haar boertje omgaat.
    Het lijkt ons een pienter jochie. Dat jullie maar veel van hem mogen genietenen hij mag opgroeien tot eer van zijn Schepper. Ps. 68 :10
    Nog een goede tijd toegewenst!!
  21. Jaap en Fijtje Kos:
    12 februari 2016
    Heel heel hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon!!! Een koningkje aan het Hof,wordt ook verzorgd als Mefiboseth, denk ik.Geniet er van!!!!
  22. Jan en Simone Honing:
    12 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met Ryan. Wat een vrolijk mannetje. Geniet van elkaar en nog een goede tijd toegewenst.
  23. Corrie Hart:
    12 februari 2016
    Hoi,ouwe buurtjes,Wat een heerlijk verhaal ,en wat een lief manneke ,Fijn dat Jade er ook bij was .We hopen dat jullie gezond weer huiswaarts mogen keren ,wij wensen de zegen van den Heere jullie toe ,Hartelijke groeten uut Stalland.
  24. Frank en Magda den Hartog:
    12 februari 2016
    Wat ontzettend fijn dat Ryan nu bij jullie is. Wat een mooi en lief ventje is het om te zien op de foto's. Heel bijzonder om van afstand met jullie mee te leven. Prachtige namen heeft hij!.
    Heel veel geluk, wijsheid en liefde gewenst, maar bovenal Gods Zegen in de verdere dagen maar ook in de opvoeding van Ryan. Dat ook Hij de liefde mag proeven van onze hemelse Vader.
  25. Henny en reijer:
    12 februari 2016
    Hartelijk gefeliciteerd met Ryan.
    Geweldig hoe jullie 4tjes stralen.wat een dankbaarheid.
    Fijn dit op afstand te mogen delen.
    Goede terugreis.
  26. Truus en Jan Rebel:
    12 februari 2016
    Gefeliciteerd met jullie mooie zoon. We leven mee met jullie bijzondere momenten deze week.
  27. De Leeuwtjes:
    12 februari 2016
    Wat n schatje is het toch....nu heerlijk bij jullie. Wat n rijkdom!!!!
    Jade d'r is geen trotsere zus dan jou zeg!!!! Geniet nog maar heerlijk van jullie tijd samen..... van het mooie land en van elkaar!!! Dikke knuffel van ons
  28. Barbara:
    13 februari 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie Ryan. Eindelijk was het zover dat hij mee mocht en wat doet hij het goed zo uit de foto's te zien en de verhalen te lezen, ontzettend fijn!
    Veel geluk met elkaar gewenst.
  29. Gerben en Corine:
    15 februari 2016
    Gefeliciteerd met jullie zoon en broer Worakrit Ryan Nathanaël! Heel mooi hoe jullie zijn eigen naam en achtergrond zo verbinden aan de Here God.
    We bidden dat hij zich goed mag hechten aan jullie. Een fijne tijd nog met elkaar in Thailand!
  30. Ria en Bert:
    16 februari 2016
    Graag willen we jullie feliciteren met jullie zoon Ryan.
    Wij hopen en bidden dat jullie daar nog een fijne tijd met elkaar mogen hebben.
    En dat het hechtingsproces goed mag verlopen.
    Groetjes Bert en Ria.
  31. Familie van Maanen: