Verademing

20 februari 2016 - Pattaya, Thailand

Direct naast appartement een zwembad voor een frisse duikWij zijn vanmiddag aangekomen in Pattaya. Weg uit de drukte van de grote stad Bangkok met de stank van de uitlaatgassen vermengd met de geuren van de vele gerechten die langs de straat bereid worden. Wij verblijven in Thai Garden Resort. Een bijzonder mooie accommodatie met een groot zwembad. Het is een verademing om hier te zijn. De laatste 2 dagen in Bangkok waren behoorlijk pittig. Ryan heeft diverse keren driftbuien. Alles wat binnen zijn bereik komt gooit hij hard weg.Hij vindt het heel moeilijk om spulletjes met Jade te delen. Wij vinden het bewonderenswaardig hoe begripvol Jade met dit gedrag omgaat; al wordt het soms ook voor haar teveel.

Prachtig park rondom hotelZwembad bij hotelHeerlijk spelen in het zwembad

Vanmiddag was het weer genieten. Samen hebben ze in het zwembad gespeeld. Ryan gaat steeds beter zijn watervrees overwinnen. Vanavond hadden we een zeer uitgebreid buffet met keuze uit 16 internationale gerechten. Wij vonden het al zeer uitgebreid. Toen de vriendelijke Nederlandse eigenaar ons erop wees dat in twee andere vertrekken er ook nog voor- en nagerechten stonden waren wij nog meer verrast. Het is allemaal wel erg luxe. Tijdens de maaltijd hadden we opnieuw een incident.Ryan was het nietSpeciaal welkomstlied bij het buffet eens dat Jade enkele potloden bij haar bord had liggen. Je snapt al wat er gebeurde.... Het regende potloden bij de tafeltjes in de directe omgeving van ons.Resultaat verontwaardigde blikken van iemand die vol werd geraakt.Op zo een moment voel je je als ouder behoorlijk onmachtig. Probleem hierbij is ook de taalbarrière, zodat het lastig is om Ryan te corrigeren. Het was ook in het kinderhuis een bekende vorm van afreageren of zijn ontevredenheid te uiten door dingen hard weg te gooien of kleding uit te trekken. Het vraagt van ons veel energie, wijsheid en geduld. Hoe leert Ryan -onze kleine koning- goed om te gaan met gezag.

Gisteren hadden we een passende afsluiting in Bangkok. Met onze kleine koning Een speciale wacht voor deze bijzondere Hollandersbrachten wij een bezoek aan het imponerende paleis van de koning van Thailand. Let bij de foto's niet op de merkwaardige broek van Piet. Hij voldeed een keer niet aan de kledingvoorschriften, waardoor hij een broek moest aantrekken die aan de toeristen beschikbaar worden gesteld. Het was zo mega-druk dat er een lange rij wachtende waren. Tot er een super grote broek beschikbaar kwam en Piet uit de wachtrij naarvoren werd gehaald. Toch soms een voordeel wanneer je groot bent..........

Bij het paleis staan ook diverse heiligdommen die behoren bij het Boeddhisme. Wij zien het als een bijzondere leiding van de Heere God dat wij Ryan kunnen wijzen op de liefde van God. Bij de maaltijd bidt hij prachtig mee en klinkt een duidelijk amen uit zijn mond. Met die God gaan wij in vertrouwen de toekomst in. Dat zal waar en zeker zijn.

De rivier Chao Phraya in BangkokBijzondere gebouwen op het complex van het paleis

De HofjesLaatste onderkomen van de Chakri-dynastie

Let niet op de broekDe tempelwachtStoer zo een verrekijkerHet belangrijkste heiligdom in Thailand

1. Janny Joosse:
    20 februari 2016
    Wat een prachtige serie foto's...God heeft jullie bij elkaar gebracht,Hij zal ook voor de rest zorgen...nog een goede tijd met elkaar..lieve groet van Paul en mij
  2. De Leeuwtjes:
    20 februari 2016
    Wat prachtig allemaal daar zeg ... Geweldig! En lieve schatten wat krijgt zo een kleine Ryan ook allemaal niet te verwerken in korte tijd... daar hoort af en toe een reactie op.
    Laat het dr maar uit komen hoor geeft niks...... enne, haha ook onze kids zijn niet altijd voorbeeldig hoor.
  3. Henny en reijer:
    20 februari 2016
    Fijn dat julllie nog de laatste dagen in Pattaya kunnen genieten in de zon met elkaar. Ryan's koppie draait overuren en gewenning heeft echt tijd nodig.Veel plezier
  4. Karl en Amanda en kids:
    20 februari 2016
    Wat fijn dat er nu een week van rust aan gekomen is ook nu gaan ook onze gedachten uit naar jullie met het opvoeden van een taalbarière veel wijsheid toegewensd en ook Gods nabijheid in deze tijd van rust en met elkaar op trekken als gezin geniet Jade hier zijn wij trots op je zo'n lieve zus veel plezier daar in het zwembad.
  5. Corrie Hart:
    Hoi,buurtjes
    Wat een prachtige reportage en wat genieten de kinderen ,en wat hebben julliie het druk met de kinderen ,maar wel prachtig ,
    We hopen dat jullie ondersteuning van de Heere krijgen ,waar ik trouwens niet aan twijfel ,
    Hij is ook bij jullie in dat verre land,
    Groetjes uut Stalland.
  6. Ditty:
    Lieve mensen,

Vertrouw op de Grote Koning, De Heere Jezus.
    Hij heeft aan jullie, Ryan toevertrouwd. De taal en het leren omgaan met gezag zal ook Hij jullie en Ryan leren!
    Nog een heel goede tijd toegewenst met elkaar.
  7. Tante Joke:
    20 februari 2016
    lieve mensen , vele indrukken hebben jullie te verwerken en zoals we lezen heeft ook Ryan veel te verwerken . Het zal geduld vragen en een rustige omgeving zodat Ryan zijn evenwicht kan hervinden . Maar dat er ook naast alle fijne ervaringen ook hele moeilijke zijn het kan haast niet anders .Als ik zo de foto's bekijk dan ziet het er prachtig uit waar jullie nu logeren , dat werkt weer ontspannend he " Werp je zorgen op de Heere en Hij zal je onderhouden" . samen de Heere bevolen . lieve groet van tante Joke.
  8. Janna:
    22 februari 2016
    Hele fijne en gezellige dagen met elkaar, geniet nog even van het heerlijke weer en een voorspoedige reis toegewenst.
    hartelijke groet
  9. Jaap en Fijtje Kos:
    22 februari 2016
    Heel bijzonder dat ons een kijkje gegund is,in het wel en wee van de intree van het Keûnenkie,,(huizers voor kleine koning),in jullie gezin en leven. Ik moest wel even lachen om de reacties van Ryan om degene die hij niet kent of vertrouwd,geen hand te geven en ja ,het potloden insident is toch een ook een weergave dat hij niet alles voor lief neemt, wat er in z'n omgeving voorvalt.Hopelijk blijft het bij een paar potloden,maar ik kan jullie zeggen:het gaat allemaal over,want die ik bedoel ( onze zoon,ook heel precies) is al jaren piloot.Hoop doet leven!!! Verder wensen wij jullie een Gezegende thuisreis.Hartelijk gegroet Jaap en Fijtje Kos
  10. Pie en Henk Doorn:
    22 februari 2016
    Wat een prachtige foto serie. Na de dagen van adoptie en officiële bezoeken aan instanties is dit een wel een zeer verdiende ontspanning. Geniet nog maar even van de luxe !! Jullie hebben met elkaar heel wat te verwerken. Dat geeft zeker emotionele reacties. Veel sterkte en geduld omdat in goede banen te leiden. Wij wensen jullie nog fijne dagen en een behouden thuiskomst. God zegene jullie!!
  11. Lien en cor:
    22 februari 2016
    bijzonder is de eenvoud en gemak waarmee u de gebeurtenissen weergeeft.
    wij wensen uw gezin een goede reis terug!