Delen,vermenigvuldigen, plussen en minnen

15 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Goed bezig Jade!Wij zijn weer geland in Bangkok. Ryan vond het vliegen wel heel spannend en keek met grote ogen in het rond. Halverwege de reis was de schrik voor hem helemaal groot, toen hij zijn eigen drinkbeker opende en het water omhoog spoot. Je zag de angst in zijn ogen, maar hij huilde niet.

In Bangkok is Jade weer begonnen met de opdrachten van school. Ze leerde bij het rekenen de grote getallen en het optellen en aftrekken. Daarom nu een reisverslag met de titel ´Delen,vermenigvuldigen,plussen en minnen´

Ryan maakt schoon en Jade en mama hebben schoolJade oefent de rekenopdrachten van schoolHet dweilen moeten wij niet vergetenAlles moet blinken

Delen is vermenigvuldigen. Op de statistieken van onze website zien we hoe dit werkelijkheid is. Fijn dat velen met ons meebidden en meeleven. Niet alleen in Nederland.... Vandaag ontvingen wij een mooi bericht van Maria. De tante van Ryan is nu in Zuid Afrika en stuurde een leuke foto met de naam van Ryan in het zand geschreven.

Bijzondere groet uit Zuid-Afrika

Wij delen ook de plussen en de minnen. Gelukkig zijn er veel meer pluspunten dan minpunten. Ryan doet het heel goed en toont zich blij en gelukkig. Heel mooi hoe hij wat verlegen wordt en donker kijkt als mensen hem op straat in zijn eigen taal aanspreken. Ondanks dat wij zijn taal niet verstaan voelt hij zich veilig en geborgen. Hij leert al de eerste woordjes Nederlands zoals:mama, papa, Jade, oma, goed zo, broek en leert ook het bidden voor de maaltijd en het woord 'amen'. Ook een pluspunt is dat hij goed eet en prima slaapt. Ook is hij heel schoon. Graag is hij aan het vegen en dweilen. Wat zal het straks schoon zijn in huis;-)

Handig zo een keurige schoonmakerEn maar schoonmakenDe pyjama in de wasmachine dat is interessant!

Zijn er minpunten? Even denken..... Het moeilijkste moment voor ons was het vertrek vanuit het hotel in Udon Thani. Nadat wij alles hadden ingepakt sloeg de stemming bij Ryan om. Hij was boos en driftig. Omdat wij niet verstaan wat hij bedoelt uit dit zich dan in het gedrag van stampen met voeten of dingen nijdig weggooien. Misschien moesten even alle emoties eruit. Na een half uur was hij weer vrolijk.Ook heeft Ryan in zijn knieholte uitslag. Waarschijnlijk een allergie. Met zalf wordt hij nu hiervoor behandeld.

Bij al het vermenigvuldigen, delen en de plussen en de minnen is de mooiste zekerheid dat wij leven onder de vrede en genade van God die zich vermeerdert! (2 Petrus 1)

Onder de meetlatOokJade onder de meetlatOok een vingerafdruk van Ryan is nodigDocument met vingerafdruk en foto van Ryan

Vandaag zijn wij naar het ministerie van buitenlandse zaken in Bangkok geweest, Hier werden van Ryan foto's gemaakt en een vingerafdruk afgenomen voor het paspoort. Heenreis door de drukte in de stad bijna 2,5 uur. Terug ging de reis gelukkig sneller. Morgen gaan we naar de dierentuin. Woensdag is voor ons een belangrijke dag. Dan vindt de 'Board meeting' plaats, die officieel dienen in te stemmen met de adoptie. Wij melden ons woensdag weer. Groeten JoPieJaRy

1. Corrie Hart:
    Hoi,Piet en Joke ,
    Wat leuk om ons mee te laten genieten ,Tinus staat er versteld van hoe Jade is gegroeid .En wat een mooi en lief kereltje hebben jullie van den Heere gekregen ,
    We hopen dat de komende dagen alles goed verloopt ,Wat moeten jullie wel veel indrukken krijgen ,om nooit meer te vergeten ,
    groetjes je buurtjes uut Stalland ,
  2. Elisabeth:
    15 februari 2016
    Wat een prachtige foto's!! En wat een indrukken en belevenissen. Zo wel voor jullie als voor Ryan. Heel veel sterkte!! En veel plezier morgen in de dierentuin!!
    Hartelijke groet!!
  3. Fam van Es:
    15 februari 2016
    Beste Fam van,thof,wij leven zo met jullie mee.Wij beleven zo jullie gevoelens wat jullie allemaal meemaken.Wij zijn weer weer helemaal in 1985 en 1991 in het mooie land Sri-Lanka.Zo trots op onze mooie jongens.Sterkte met alle formaliteiten.Een warme groet uit Huizen,Jaap - Nelleke en Samen.
  4. Janny Joosse:
    15 februari 2016
    Mooi om te zien....hopelijk verloopt het woensdag ook allemaal voorspoedig;veel plezier in de dierentuin...een lieve groet van ons allebei
  5. De Leeuwtjes:
    Lieve allemaal....
    Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. En wat n dappere kleine koning is het toch. En dat koppie....om bij weg te smelten zo lief..... Jade heerlijk aan je sommen ;).
    En Joke en Piet wat een emoties, gevoelens en indrukken in zo een week pffttt. Morgen een relax dagje..... heerlijk. Geniet van het mooie weertje. We bidden voor jullie en de kindertjes.... morgen een fijne dag en op naar woensdag!!! Lieve groet Anja x
  6. Jan en Marco Hijdra:
    16 februari 2016
    In jullie blog van 15/2 gaven jullie aan dat woensdag een belangrijke dag is. De board meeting. Sterkte en we hopen dat alles goed mag verlopen.
  7. Gerrie en Harmen:
    16 februari 2016
    Spannende dag morgen.Vertrouw op de Grote Koning Hij zorgt voor jullie.