Een droomstart...................

11 februari 2016 - Udon Thani, Thailand

Dit is toch geluk in maximale vorm!Wij hebben een prachtige eerste ontmoeting gehad met onze zoon en broertje in het kinderhuis in Udon Thani. Wij zijn God dankbaar en zeer gelukkig! Het is een droomstart. Jade zette aan het begin van de dag (dus eigenlijk nog nacht) al de toon voor deze zeer enerverende dag. De dag was nog maar een half uur oud, toen zij midden in haar droom helder uitriep: Wat is er nou, waarom moeten jullie zo lachen?
Wij waren net wat ingedut en hebben ons lachen ingehouden om Jade niet uit haar blijkbaar mooie droom te halen. Zelf hadden we een redelijke nacht, maar als je wakker wordt staan de gedachten niet stil. Hoe zal deze dag verlopen. Wij hebben geprobeerd om ons te voorbereiden op heel uiteenlopende scenario's.

Ruim op tijd arriveerden wij vanmiddag op het vliegveld voor onze binnenlandse vlucht naar Udon Thani. Na een vlucht van een uur werden wij eerst in ons mooie hotel gebracht. Na de maaltijd het moment! Wij werden met de taxi opgehaald door een werkster van het kindercentrum. Onverwacht snel kwamen wij in de verblijfzaal van onze zoon. Op een matje op de grond lag hij te slapen, maar al snel werd hij Wat een hartveroverende blikwakker. Heel bijzonder die eerste keer dat je hem ziet. Langzaam probeerden wij contact te krijgen. Het verliep prima. Omdat eerst de andere kinderen van het kinderhuis erbij waren kwam het advies om met hem naar een aparte speelzaal te gaan. Wat een ondernemend mannetje. Hij liet ons in korte tijd al het speelgoed zien en wist met zijn bijzondere blik en lach direct onze harten te veroveren. Bijzonder waren de momenten dat wij hem om de beurt in de armen konden nemen en Piet de eerste kus kon geven. Ook Jade is supertrots met haar broer.

Ondertussen hadden wij ook contact met zijn verzorgster in het kinderhuis.Na heerlijk gespeeld te hebben in de speelzaal gingen wij naar buiten. Heerlijk schommelen en genieten van elkaar. Na twee uur hadden wij het idee dat hij ook Jade zorgt goed voor haar broertjewel weer even zijn maatjes wilde zien. Het moment was gekomen om afscheid te nemen. Nog een laatste zwaai en vol indrukken en emoties keerden wij terug naar het hotel. Het is een prachtig ventje. Enkele woorden die bij hem passen zijn; lief, vriendelijk, ondernemend, eigen willetje en ook heeft hij een mooie lach en blik in de ogen. Morgen half tien keren wij naar hem terug. Wij beseffen dat er dan een behoorlijke terugslag kan zijn, maar nu vooral genieten van deze zeer bijzondere dag!

Lekker water drinkenJade duwt dan gaat hij lekker hoogSchommelen dat is genieten

Met poederspelen vindt hij superOntmoeting in de speelzaal

Even de grens opzoekenLaat maar goed zien om wie het gaat vandaag

Vanuit Bangkok op weg naar Udon ThaniKlaar voor het vertrek naar Udon ThaniDe vlucht vertrekt later dan verwachtEindelijk in het vliegtuigJade zit bij het raampje in het vliegtuig

1. Karl en Amanda en kids:
    11 februari 2016
    Er zijn geen woorden voor deze mooie ontmoeting dan alleen dank U lieve Heer
  2. Fam van Es:
    11 februari 2016
    Al ben je ver van hier geboren,nu mag je voor altijd bij hen horen
    jij mag je kleine handen leggen in die van hen,dag en nacht.
    Wat kunnen wij daarvan nog zeggen.God heeft jullie bij elkaar gebracht.
    En zelfs al voor zij bij jou kwamen,voelde zij met jou een band.
    Nu zijn jullie voor altijd samen en is jullie toekomst in Gods Hand.

Een hartelijke warme groet van ons,Jaap-Nelleke en Saman.
  3. Mirjam vd Veen:
    ha Piet, Joke en Jade,

Dit is echt genieten om te lezen en zien. Wat een heerlijk ventje! En wat ontzettend fijn dat jullie hem al mochten vasthouden.
    Jade: jij bent lekker je spierballen aan het trainen :-).
    Nu gauw naar bed zeker, des te eerder is het morgen half tien. Weltruste,

Mirjam
  4. Marco & Monica:
    11 februari 2016
    Wat een leuk manneke! We herbeleven deze bijzondere momenten weer volledig. En wat mooi dat ie 't zo goed doet. Tis voor hem niet niks. Heel veel succes en geluk met jullie nieuwe trots...
  5. Janny Joosse:
    11 februari 2016
    Wat is God goed...jullie horen nu al helemaal bijelkaar...ontroerend om te zien...bedankt dat we dit zo met jullie mee mogem beleven
  6. Marijke:
    11 februari 2016
    Heel trots dat ik zijn tante ben.....
  7. Amanda:
    Wat ontzettend bijzonder!
    Een droomstart, een gezegend begin.
  8. Tante Joke:
    11 februari 2016
    heerlijk dat de eerste ontmoeting zó mocht verlopen Heeeeel bijzonder .En wij op zo"n verre afstand genieten met jullie mee.
  9. Barbara:
    11 februari 2016
    Ik ben heel trots op mijn kleinkind. Leuk om de foto's en video's te zien.
    Al heb ik hem nog niet gezien, ik hou er nu al veel van.
    Helaas voor mij nog wel 2 weken wachten

Goede tijd verder en voor nu weltrusten
  10. Barbara:
    11 februari 2016
    Ontroerend om te zien!! Heel fijn dat vandaag alles goed is gegaan en wat is Jade lief voor haar broertje!!
    Blij dat we op deze manier op de hoogte kunnen zijn
    Gezegende tijd toegewenst!
  11. Jakob en fija:
    11 februari 2016
    Wauw! Wat fantastisch om te zien! Heel veel zegen met jullie pientere mannetje!
  12. Wilma (facebook z-a):
    11 februari 2016
    Wauw, wat een bijzondermooie eerste ontmoeting met jullie zoon!
    Wat een lief kereltje en wat kijkt hij "open".
    Leuk om jullie te kunnen volgen, het is zeker weer een hele andere ervaring dan in Zuid-Afrika?
    Een hele mooie dag morgen.

Mvg Wilma
  13. De Leeuwtjes:
    11 februari 2016
    Ach..... wat n moppie. En Jade jij bent echt n super trotse zus!!!!!
  14. Barbara:
    11 februari 2016
    Er staat een reactie bij van (o) ma van 't Hof die ze zelf heeft geschreven.
    we hebben haar alles laten zien maar er staat wel mijn naam bij zie ik nu ;-) .
  15. Carine:
    12 februari 2016
    prachtig, ontroerend om te zien, wat past hij goed bij jullie!
    Lof zij Gods goedertierenheid!
    Elaine vind het zo leuk Jade, dat je een broertje hebt!