Wachten loont

10 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Wachten loont. Vandaag was het weer een oefening in geduld. Het spreekwoord zegt: Geduld is een schone zaak! Hoewel....... Hierin Bangkok gaat dit Het adoptiecentrum in Bangkokgezegde niet altijd op. 's Morgens bij het wakker worden zagen we al de smogvorming in de stad. Geen wonder wanneer je ziet hoe het verkeer probeert een weg te banen in deze stad. Over een rit van ongeveer 10 kilometer hebben we met de auto 1,5 uur gedaan. Wij hebben een bezoek gebracht aan het adoptiecentrum. Aangekomen op de plaats van afspraak was het wachten op de medewerkers die wij konden spreken. Wij hebben veel informatie ontvangen over het adoptiewerk in Thailand. Natuurlijk grepen wij deze mogelijkheid aan om ook zoveel mogelijk achtergrondinformatie te ontvangen over onze zoon en broertje.

In gesprek bij het adoptiecentrum Wij ontvangen informatie over het proces van adoptie in Thailand

Na diverse pogingen kwam er een opening. De medewerkster verliet ons enkele ogenblikken en kwam terug met een stevig dossier. Toen zij het dossier doorbladerde dachten wij ook foto's te zien. Mooie foto's van Worakrit in zijn eerste jaren in het kinderhuis. Piet benadrukte het belang van deze foto's ook voor onze zoon in de toekomst. Uiteindelijk kregen wij ze overhandigd, maar 1 foto bleef voor het dossier in Bangkok. Na weer wachten en vragen lukte het ons om ook deze foto in ons bezit te krijgen. Vervolgens hebben wij nog een gesprek gehad met een andere medewerkster van het adoptiecentrum. Evenals bij Jade hanteren wij de belangrijke regel dat ons kind het eerste recht heeft om meer te horen over de roots. Wat wij  willen delen, delen wij hier. Wij vragen u en jullie om met deze regel ook rekening te houden in de contacten met ons en onze kinderen.

Voldaan keerden wij terug, waarna wij een bezoek hebben gebracht aan het centrum van Bangkok. In plaats van de Thaise keuken namen wij een vertrouwd menu van mcdonalds. Deze groet maken de mensen in Thailand

Vervolgens hebben wij nader kennisgemaakt met de Thaise cultuur en de vormen van religie. Wij waren bij de plaats waar in het hart van het centrum offers worden gebracht aan Boeddha. Dezelfde plaats die vorig jaar nog in het nieuws kwam vanwege de grote aanslag in Bangkok. Nog steeds is er extra beveiliging in Bangkok. Bij binnenkomst in een zeer luxe warenhuis werd eerst de rugtas van Piet gecontroleerd. Jade kocht nog een leuke rok. Vervolgens werden wij weer door onze contactpersoon Pramote opgehaald. Bij thuiskomst ging Jade op het dakterras enkele schoolopdrachten doen. Na vanmorgen een lesje rekenen door Piet, gaf vanmiddag Joke haar les. Na deze inspanning wachtte ons weer een heerlijke Thaise maaltijd. Vandaag wel extra pittig, zodat Joke maar niet alles tot haar nam. Nu is het wachten tot de dag van morgen. Wij vertrekken om 10 uur 's morgens met het vliegtuig naar het kinderhuis in Udon Thani. Nog een kleine 24 uur wachten voor hopelijk de eerste ontmoeting met onze zoon en broertje.

Straatbeeld BangkokOp straat verkopen ze overal eten

Op de scooter vervoeren ze van allesEen luxe winkelcentrum

Ook zie je in Bangkok de tuk-tukScooters bepalen het straatbeeld

InThailand zijn de meeste mensen BoeddhistStraatbeeld BangkokHet huis heeft twee dakterrassen met uitzicht over BangkokSmog in BangkokCentrum BangkokBoeddhisme in BangkokGenieten op het dakterrasEven rusten op het dakterras

1. Gert-Jan Schaap:
    10 februari 2016
    Weer een stap dichter bij jullie zoon en broertje; mooi dat jullie zijn dossiermap mee hebben gekregen. We blijven jullie blogs vanuit Huizen graag volgen (leuk met al die foto's). Hier gelukkig geen smog, wel regen ;-)
  2. Jakob en fija:
    10 februari 2016
    Spannend allemaal! Fijn dat jullie de foto's uiteindelijk mee hebben gekregen.
    Veel zegen morgen bij de eerste ontmoeting! Wij bidden met jullie mee!
  3. Karl en Amanda en kids:
    10 februari 2016
    Hier is het middag.Bij jullie al avond goede nacht.En morgen een goede reis naar Worakrit en een fijne ontmoeting daar Gods nabijheid van ons allemaal
  4. Eric en Gerdien:
    10 februari 2016
    Zo ver weg, maar door de verhalen en foto's ook weer zo dichtbij. Fijn om mee te lezen... Nog even....
  5. Carine:
    10 februari 2016
    Wat een belevenissen allemaal, spannend nu het moment zo dicht bij komt om Worakrit te gaan ontmoeten, Gods nabijheid toegewenst.
  6. Ger & Gea Kos:
    10 februari 2016
    Nogmaals wat een schitterende foto's en bijzondere verhalen. Thank you for sharing all this with us. Een heel goede ontmoeting morgen met jullie zoon en broer gewenst.
    Hartelijke groet, Gea en Ger Kos
  7. Marcel Johannita & Pien:
    10 februari 2016
    Mooi dat we jullie kunnen volgen, ik ben helemaal weer in Thailand, ik zie op de foto dat er een grastapijt op de zwarte tegels ligt, Wat een verbetering, ik zie mijn eigen weer rennen naar de waslijn, gauw ophangen en weer terug, en zo een half uur aan een stuk haha!!!
    Geniet van heerlijke momenten!!!
  8. Amanda:
    10 februari 2016
    Leuk om de foto's te zien, bedankt ook voor het delen van deze dag.. wat fijn dat de ontmoeting nu zo dichtbij komt, spannend ook. Een bijzondere reis voor Jade en jullie, mooi om dat als gezin zo mee te mogen maken..! Alle goeds!
  9. Corry Schram:
    10 februari 2016
    Mooi om dit zo mee te mogen beleven.Ik voel me er echt bij betrokken en bid voor jullie dat alles naar wens zal gaan. Groetjes Corry Schram
  10. Coen en geralda:
    10 februari 2016
    Wat mooi om alles zo mee te beleven.Ook leuk om al die foto,s
    te zien....Alle goeds!!!
  11. Henny Kooij:
    10 februari 2016
    Vol verwachting mogen jullie nu uitzien naar de dag van morgen.
    Spannend allemaal maar tot op heden is het gelukkig goed gegaan vooral de "papierenmolen". Wat fijn dat we deze reis mogen volgen en het mee kunnen beleven. Met gebed staan we om u heen en wensen u een fijne ontmoeting met zoon en broer.
  12. Ditha en Gerard:
    10 februari 2016
    Leuk om jullie te volgen op je reis en we hopen dat het morgen allemaal goed verloopt de eerste ontmoeting met jullie zoon en broertje wat een mooi moment
    we blijven volgen hartelijke groet van ons Ditha en Gerard
  13. Janny Joosse:
    10 februari 2016
    Wat een indrukken allemaal...mooi om het zo mee te mogen volgen...hopelijk kunnen jullie goed slapen ondanks de spanning voor morgen...veel zegen gewenst bij die eerste ontmoeting(hou je 'haaks 'Joke..)
  14. Henk en Nel Brasser:
    10 februari 2016
    wij zijn blij dat wij dit met jullie mee mogen beleven en we kijken uit met jullie naar de dag van morgen, wat een lief mannetje.
    Hartelijke groeten Henk en Nel.
  15. Fam van Es:
    10 februari 2016
    Nog even en dan is het zover.We leven mee en denken aan jullie.Een moment om nooit meer te vergeten.Wij zijn even weer terug bij onze twee adoptiereizen.In gebed denken wij aan jullie.
    Een hartelijke groet,Jaap- Nelleke en Saman.
  16. Fam.Boot:
    10 februari 2016
    Wij wensen u een goed verblijf
    onder Gods zegen
  17. Trudy Hoekjen:
    10 februari 2016
    Prachtig om te lezen hoe het jullie daar vergaat. Zo herkenbaar....! Wat fijn dat jullie zoveel informatie en foto' s mee gekregen hebben. Op naar morgen.. spannend! Wens jullie een hele fijne ontmoeting. Een lang gekoesterde wens die eindelijk in vervulling mag gaan. Ik zie er naar uit jullie verdere ervaringen weer te mogen lezen. Gr Trudy
  18. Tante Joke:
    10 februari 2016
    lieve mensen wat een indrukken in een totaal andere wereld . Jade je hebt een mooie rok gekocht ,leuk model ! En afwachten hoe de dag van morgen zal zijn .fijn dat jullie zoveel foto's plaatsen .Fijne dag morgen . !
  19. Marnelleke:
    11 februari 2016
    Dank jullie wel dat we dit alles zo mogen meebeleven!
    Misschien hebben jullie je zoontje en broertje inmiddels al ontmoet of is het moment heel dichtbij... In ieder geval veel zegen en kracht deze dagen, want er zal best veel emotie mee gepaard gaan...