Gedragen op arendsvleugels

9 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Met zware windstoten steeg ons vliegtuig tegen half zes op vanaf Schiphol. Je blijft je verwonderen hoe zo een groot vliegtuig de lucht ingaat. Na een vlucht van ongeveer 10,5 uur en een nacht van weinig slapen landde ons vliegtuig rond 9.45 uur in Bangkok.Wij zijn dankbaar voor Gods bewaring ook deze reis. Zoals zondagavond Piet al verwoordde in de preek worden wij door God gedragen als op arendsvleugels. Op het vliegveld van Bangkok stond onze contactpersoon Pramote Na 11 uur vliegen met KLM is deze zwaan een leuke ontspanningons op te wachten.Hij kan verrassend goed Nederlands. Al pratend vergaten we een afslag te nemen, zodat wij een extra lange rondrit kregen door het drukke Bangkok. Eén ding is wel duidelijk, Het is veiliger reizen in de lucht dan in deze wereldstad met zo een 10 miljoen inwoners. De scooters, taxi's en auto's krioelen door elkaar heen. Rijdend door de stad trekken steeds afbeeldingen van de koning de aandacht. Er is heel veel respect voor de koning. Wanneer iemand zich op een minder positieve wijze uitlaat over de koning van Thailand dan wacht een hele forse boete.

De eerste dagen verblijven wij bij onze contactpersoon in huis. Wij hebben een eenvoudig gastenverblijf. Het mooie is wel dat wij iets proeven van het leven in een Thaise familie. Opa, oma, kinderen en kleinkinderen wonen bij elkaar en zien naar elkaar om. Na een hartelijke ontvangst zijn wij 's middags naar een mooi park geweest. Zie foto's om een indruk te krijgen van de opvallende flora en fauna. Om de spieren wat los te maken besloten Jade en Piet om te gaan waterfietsen. Best wel inspannend,na een gebroken nacht en vervolgens een middagtemperatuur van 31 graden. Jade koos op een steen in het park voor haar eigen rustmoment. Bij terugkeer in ons gastenverblijf gingen we alle drie even op bed liggen. Totdat de gastvrouw ons riep voor een heerlijke -en pittige- maaltijd. Wij zien terug op een vermoeiende en indrukwekkende dag. Nog ruim 500 kilometer zijn wij nu verwijderd van onze zoon en broertje.........

Jade neemt even haar tussenstopWie hebben we daar?Schitterende vogels in het parkBeeld van de koning Rama VIMooie palmbomen met kokosnotenLumpini park met de beelden van de koningenParkIn het parkJade in haar kamer in BangkokJade op het dakterras

1. Marijke:
    9 februari 2016
    Gaaf zeg....zo kunnen we het goed meebeleven. Nog even en dan zijn jullie met z'n vieren. In gedachten en gebeden zijn we heeeeel dicht bij jullie. Xxxx
  2. Suzanna, Miguel en Blanca:
    9 februari 2016
    Wat mooi om zo mee te kunnen leven met jullie op deze bijzondere reis. Ik wens jullie een mooie waardevolle tijd met elkaar toe en hoop dat jullie snel jullie langverwachte zoontje en broertje in de armen mogen sluiten. In gedachten reizen we met jullie mee.
  3. Amanda:
    9 februari 2016
    Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn, mooi om jullie verhaal te volgen en foto's te zien. Wat een bijzondere ervaring! Prachtig om te lezen. Alle goeds en zegen!
  4. Henny Kooij:
    9 februari 2016
    Dankbaar voor de goede vlucht en veilige aankomst. Fijn dit te lezen om zo met jullie deze reis mee te beleven. Nu wordt het erg spannend en kijkt u uit naar de ontmoeting met jullie' s zoon.
    Wij leven op afstand met gebed om u heen. Al het goede en zegen toegewenst.
  5. Fam van Es:
    9 februari 2016
    Beste fam van t hof,fijn dat jullie goed zijn aangekomen.We hebben verschillende malen tegen elkaar gezegd ,zouden ze al geland zijn in Bangkok.Leuk om zo mee te leven op afstand.Nog een paar dagen en dan mogen jullie je zoon en broertje in jullie armen sluiten.
    Van ons uit Huizen een hartelijke groet,Jaap-Nelleke en Saman.
  6. Ditty:
    Dag Jade en familie,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Mooie foto's Jade....Prachtige natuur...
    En wat een verschil qua temperatuur met hier....

En nu nog even geduld hebben voordat je je broertje in de armen kunt sluiten.

Veel plezier met elkaar en wij denken veel aan jullie.
    Wil je papa en mama de groeten doen??

Dikke kus van ons allen! :))

Juf Ditty
  7. Carine:
    9 februari 2016
    Leuk om zo op afstand met jullie mee te reizen!
    geniet er van, jullie zien er nog aardig fit uit hoor na zo'n lange reis, t' is daar lekker warm zo te zien.
    de Heere God zij jullie nabij, liefs van ons
  8. De Leeuwtjes:
    9 februari 2016
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen...... heerlijk jade ff de zon voelen. hier regent en waait het heel veel dus geniet maar van het mooie weer de komende dagen en dan.... je broertje!!!! lieve Joke en Piet wat heerlijk dat jullie ons zo bijna live mee laten genieten!!! Dikke knuffel uit Lienden City
  9. Janny Joosse:
    10 februari 2016
    Lieve Joke.Piet en Jade..wat fijn dat het allemaal goed is gegaan,het was hier enorm aan het stormen...Wat mooi dat we zo mee kunnen kijken en lezen...in gedachten en gebed zijn we vaak bij jullie..lieve groet Paul en Janny
  10. Ellij:
    10 februari 2016
    Fam.van tHof, wat fijn om te lezen dat alles tot nu toe goed verloopt en wij een stukje mee mogen beleven door middel van foto,s en verslag van deze bijzondere reis!in gedachten en gebed bij jullie. Ellij en Henk.